tisdag 11 maj 2010

Kattungar

Bilderna är tagna den 6/5-2010.



I dag har tjejerna fått bara för första gången. Först ut blev Daisy.



Hon tyckte inte om det, hon försökte rymma hela tiden. Men jag lyckades bada henne trots allt. Men jag blev stolt över henne i alla fall för hon pep inte någonting.



Storasyster Astrid var naturligtvis fram och hjälpte till att torka Daisys päls.



Usch va mina tassar är blöta tänker nog Daisy när hon försöker gå och skvätta av sig vattnet samtidigt. Det gick inte så bra att göra det för hon bara halkade och ramlade omkull gång på gång. Stackars Prinsessan Daisy!



Sedan var det Pixis tur att bada. Pixi ville absolut inte bada usch va otäckt hon försökte rymma och pep hela tiden. Nedanför på golvet vid mina fötter satt Selma och jamade tillbaka.



Pixi ville inte sitta på golvet utan hon hoppade upp i klätterställningen till hennes favorit plats och började torka pälsen.




Mysko, mysko. Hur kan det komma sig att trots att jag har badat henne NOGA!! Så är hon fortfarande röd på alla tassar och ben och i ansiktet och på bröstet och lite på magen?? Hur kommer det sig?? Och jag som trode att det bara var smuts men det satt kvar efter badet??!!



Även storasyster Astrid åkte på badning under mycket protest. Undra vem som var blötast jag eller katten när jag väl badat klart henne?! Hon tycker inte om att bada, det är det värsta som finns.



Åh stackars mig, min vackra päls alldeles, alldeles blöt!!



Efter att tjejerna torkat pälsen klar bjöd jag alla tjejer på tornfisk i vatten och makril i tomatsås. MMMMUUUUUMMMMSSSSSS....... Va gott. Alla åt så dom storkna.



Här är det ingen villa eller ro på kvällen satt jag barnvakt åt min vänner Diana och Johans tre underbara busungar. Här på bilden sitter Gabriel med Pixi i famnen.




Här har vi mellan barnet Henrik som sitter och myser med Daisy.



Och här har vi storasyster Saga. Kattungarna somna nästan direkt efter att barnen gått hem och sov hela kvällen och natten tills vi fick nästan väcka dom på morgonen då det var dax att ätta frukost. hehehe..... Det blev en intensiv dag för alla tjejerna och oss ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar