måndag 7 juni 2010

Katt till salu

Hej

På grund av problem med bråk mellan mamma Selma och alla andra katter är jag tyvärr tvungen att sälja Selma . Selma tycker inte om att det är för många katter hundar eller barn. Utan det skall vara hon och någon katt till så att hon får lite mer uppmärksamhet än vad hon får nu. Därför måste jag tyvärr sälja henne. Jag vill egentligen inte men jag har inget val för Selmas bästa.

Selma är inte kastrerad än, men när hon flyttar kommer hon att vara det. Selma är född 20050101. Hon är fullvaccinerad och chipmärkt. Selma tycker om att ligga i fönstret och spana på fåglar och allt annat som händer utomhus. Hon är jätte duktig jägare. Hon har fångat fåglar, grodor och fjällar och en massa flugor och mygg. Hon är en lugn tjej men kan bussa om hon vill. Hon apporterar mös och papperstussar ja allt möjligt. Selma älskar att klättra i klätterställningen som vi har och klöser bara på den ingen annanstans. Hon tycker om att sitta i knä så fort hon har tillfälle. Tycker inte om Damsugaren. Går undan när man plockar fram den. Hon är lugn men väldigt bestämd hon gör som hon vill inte som du vill hihihi... Jag har tränat henne i att inte gå på bord eller byråar och fönster förutom i köket där får alla katter sitta och spana ut hur mycket dom vill. Men visst händer det att hon gör det i alla fall ;) Jag har också inte tillåtit henne att ligga i knä när jag ätter, för jag tycker inte om när katter tigger. För det gör hon gärna så fort hon får tillfälle till det. Gärna när man lagar mat. Selma ätter i stort sett allt, kan inte komma på något just nu som hon inte ätter! Selma har haft tre kullar med ca 1-1,5 års mellanrum. Men nu tycker jag att hon ska få bli pensioner och komma till ett hem där hon får det lite lugnare och mer uppmärksamhet hon hon behöver för att må bra. Jag har ställt ut henne och hon har två excellent men tyvärr pga ett litet "knick" (en liten böj på svanstippen) på svanstippen så fick hon inte det tredje för att kunna bli champion.

Jag hade tänkt mig 2000kr (Det är för kastreringen) för henne.

Om du/ni undrar något mera så hör gärna av er till mig på min epost: elisabethwaden@hotmail.com eller ring mig på min mobil 0735-128397. Om jag inte svarar jobbar jag och kan inte svara, lämna meddelande så hör jag av mig så fort jag kan.




2 kommentarer:

  1. Kunde jag så skulle jag.... :(

    SvaraRadera
  2. Ja vet gumman ;) Jag hoppas på att det löser sig. Kram på dig.

    SvaraRadera