lördag 28 augusti 2010

Kattutställning

Idag har jag och Pixi varit på utställning här i Gävle på Gävle travet. Det var första gången Jag ställde ut Pixi och det är nästan 3-4år sedan jag ställde ut någon katt på utställning, så undra vem som var mest nervös, jag eller Pixi?!!! hmmmm....... DET VAR NOG JAG !!! Pixi charmade domaren Lena Chapman.





Så här så g Pixi´s bur ut. Jag hittade ju inte på mitt gamla bur skynke så jag fick knåpa ihop ett nytt i sista minuten. Tycker i alla fall att det blev ganska bra tillslut. Vill lägga till att boan som hänger runt om buren hängde ner lika mycket på båda sidorna tills Pixi bet av en bit på ena sidan hihihi... ÄH lite svin får man räkna med eller hur hahaha....!!!!



Pixi och jag.



Rätt snygg profil!



Snygg still!!



Här bedömer Domaren Lena Chapman lilla Pixi!




Lilla Pixi och jag som stod kvar en stund medans Lena bestämde sig hur hon ville göra om hon ville Nominera Pixi eller ej. Lena kunde inte bestämma sig utan hon bad mig komma tillbaka efter att alla katterna hade blivit klar dömda, så hon fick lite tid på sig och fundera.



Tyvärr blev inte Pixi Nominerad för att komma upp till Best in Show panelen men Pixi fick sitt första Ex1 i alla fall och glad är jag för det!! Pixi vart inte nominerad pga att hon inte hade tillräckligt med lockar på ryggen. Efter bedömningen sa Lena till mig att om jag hade blöt ner hennes rygg med lite vatten så hade lockarna kommit fram mera och hon hade garanterat nominerat henne. Suck va tröt jag blir!! kunde ingen ha sagt det till mig innan så hade jag fixat det direkt!! Ja ja så kan det gå.



Så här löd Lenas bedömning:

Typen: Välproportionerad för sin ålder.
Huvud: Lovande form. Behöver mer bredd. Excellent hacka.
Ögon: Det står något som jag inte kan tyda först sedan står det. Ögon något högt placerade.
Päls: Har päls överallt. Fina vågar där päls är tillräckligt lång.
Svans: Excellent.
Kondition: Excellent kondition.
Allmänt intryck: Excellent och något som jag ej kan tyda tyvärr!!

Pixi van sin klass JIPPI!!!



Här är Pixis finna pris!!



Sen var Pixi välförtjänt av en skön villa i sin bur innan vi fick åka hem efter en lång dag. min allmäna uppfattning av dagen är att ojojoj... va jag var nervös helle tiden!! Usch va jobbigt. Jag var nervös att jag skulle missa då Pixi skulle upp osv. Men allt har flutit på jätte bra. Det har varit jätte kul men nu är jag och Pixi helt slut. Jag ligger i soffan och degar och Pixi på kökssoffan och sover. Hon orkar knappt titta upp när man kommer in i köket hihihi... Nu får vi se hur det går i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar