söndag 29 augusti 2010

Kattutställning

Kattutställning dag 2 i Gävle på Gävle travet. Både jag och Pixi var mycket lugnare i dag än vad vi var i går. Pixi har i alla fall hittat sitt favoritställe i buren :) mysigt.



Hennes favo ställe bakom korgen i buren.



Ett litet närfoto innan det var dax att gå till domaren.



Ett litet mysigt foto han vi med också. Pixi blev lite nervös när vi gick fram till domaren, det blev väl för mycket folk och en massa katter och en massa ljud runt om kring henne. Så jag mös lite extra med henne så hon lugnade ner sig lite.



Efter en massa Abessinier var det enda Devon katten som domaren skulle döma och det var lilla Pixi.



Domaren Anne Veland vände och vred på Pixi och myste lite med henne innan jag fick tillbaka henne.




Efter en stund sa Anne att Pixi fick sitt Ex1 och sedan ville hon att en liten Abessinier och Pixi skulle gå upp mot varandra för att se vem av dom som hon ville nominera.

Saken var den att strax innan vi (jag och Pixi skulle gå upp tyckte jag Anne prata med ägaren till Abessinien att hon ville att han skulle stanna kvar honom för nominering och att hon kunde se att nästa katt var en DevonRex hona. Jag tyckte hon sa - DevonRexen kommer garanterat inte att gå vidare till nominering! Jag hoppas verkligen att jag hörde fel?!



Men trots allt så höll jag alla tummar och tår jag hade.



Men Anne valde Abessinien.

På bedömningssedeln skrev hon i alla fall så här:

Type: Stark välbyggd super kropp och utseende, Atletisk.
Huvud: Vacker Devon typad.
Ögon: Ordagrant skrev hon så här Nydelig look, vacker form.
Öron: Ex form, base och form.
Päls: Super välpälsad, Ex lovande rexunge.
Svans: Fin och lång.
Kondition: Ex.
Allmänt: Super presentation.
Bedömningresultat: Ex1 med glädje Skrev hon sen!! FY FAN VA FALSKT!!!!!! USCH!!

Förutom detta så har det gått bra hela helgen. Kul att knyta kontakter till med andra uppfödare och folk i största allmänhet.

Nästa Kattutställning som jag och Pixi åker vet jag inte ännu. Måste nog smälta allt som har hänt i dag först. Jag känner mig bara ledsen över att hon gjorde som hon gjorde :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar